Gyakran ismételt kérdések

Az alábbi témakörökből kiválaszthatja, hogy mivel kapcsolatban szeretne tájékozodni.
Az adott témára kattintva pedig kérdések könnyítik meg, hogy megtalálja a szükséges információt.
Általános kérdések
A GNSSnet.hu szolgáltatásainak igénybevételéhez regisztráció, majd szerződéskötés szükséges. A regisztrációt a FŐOLDALON a SAJÁT FIÓK menüpontnál a Regisztráció gombra kattintva lehet elvégezni.
Utána a SAJÁT FIÓK Szerződések menüpontban kezdeményezhető a valós idejű és/vagy utólagos adatok elérésére vonatkozó szerződés megkötése.
A regisztrációt csak egyszer kell elvégezni, még akkor is, ha mind a valós idejű, mind az utólagos szolgáltatást szeretnék igénybe venni!
Keressen minket telefonon vagy a support@gnssnet.hu e-mail címen és kollégáink segíteni fognak.
A SAJÁT FIÓK Bejelentkezés menüpontnál az Elfelejtett jelszó felületre kattintva, majd követve az utasításokat új jelszót lehet létrehozni.
Az új jelszó igénylése közvetlenül is elérhető ezen a linken keresztül: Elfelejtett jelszó
Keressen minket telefonon vagy a support@gnssnet.hu e-mail címen, kollégáink segíteni fognak.
Valós idejű szolgáltatással kapcsolatos kérdések
A regisztráció során megadott felhasználónév és jelszó az Ön egyéni azonosítója, amellyel csatlakozni tud a korrekciós szerverre azután, hogy a kért szolgáltatás beállításra került. A beállításról e-mailben kap értesítést arra az e-mail címre, amit a regisztrációkor megadott. A kiküldött e-mail tartalmazza még a korrekciós szerver címét (ntripcaster.gnssnet.hu), ill. port számát (2101), amelyek – az egyéni azonosítón túl - szintén szükségesek a csatlakozáshoz.
Nem kell újra regisztrálnia vagy új szerződést kötnie! A SAJÁT FIÓK-ba történő bejelentkezés után, a Megrendelések menüpontot választva új szolgáltatásokat rendelhet meg, pl. igényelhet új felhasználónevet. A FELHASZNÁLÓNÉV, majd az ÚJ FELHASZNÁLÓNÉV MEGRENDELÉSE felületre kattintva a rendszer automatikusan felkínálja Önnek az új felhasználónevet, tehát csak a jelszót kell megadnia. A szolgáltatás beállításának megtörténtéről e-maiben kap értesítést.
  • Kérjük, tesztelje a mobilinternet lefedettséget az adott helyszínen úgy, hogy pl. a valós idejű monitorózó felületünkön ellenőrzi a GNSSnet.hu szolgáltatás elérhetőségét (A GNSSnet.hu monitor elérhetősége: monitor.gnssnet.hu).
  • Amennyiben a monitorozó rendszer nem jelez hibát, kérjük, indítsa újra a készülékét és próbálja meg ismét a csatlakozást.
  • Ha ez nem segített, akkor próbáljon meg csatlakozni egy másik konfigurációs beállítással egy másik streamre.
  • Amennyiben ez sem oldja meg a problémát, kérjük, keresse kollégáinkat telefonon vagy e-mailben.
  • A korrekciók kora nem megfelelő, a kívánt másodpercenkénti adatgyakoriság helyett csak ritkábban kap a vevő korrekciókat. Ez szármázhat a gyenge mobilinternet kapcsolatból.
  • Fedett, kitakarás helyen történik a mérés, melyből eredően a készülék kevés GPS és GLONASS műholdat (összesen 5-6 db) észlel, esetleg a műhold elhelyezkedések nem optimálisak.
  • Egybázisos RTK korrekciók használata során a mérés a referenciaállomástól 25-30 km-re vagy még annál is messzebb történik.
  • A mérési helyszín közvetlen közelében vízfelület, épületfal, kiterjedt fémfelület található, amelyek növelik a többutas jelterjedés veszélyét és megnehezítik az inicializálást.
  • A légkörben (ionoszféra, troposzféra) zajló jelenségek is nehezíthetik, szélsőséges esetben ellehetetleníthetik a centiméter pontos műholdas helymeghatározást. Napfolttevékenység vagy geomágneses viharok esetén megnövekedik az inicializálási idő, emellett gyakrabban előfordulhatnak rossz inicializálások is, amelyek több deciméteres hibákat jelenthetnek a pozíció meghatározásban. Éppen ezért az ionoszféra maradékhibákat érdemes nyomon követni a valós idejű monitorozó felületünkön (a GNSSnet.hu monitor elérhetősége: monitor.gnssnet.hu). De a troposzférában zajló heves zivatarok esetén sem ajánlott a GNSS észlelés.
  • A földhivatalok számára leadandó igazolás a www.gnssnet.hu honlapon a SAJÁT FIÓK-ba belépve készíthető el a Használat és igazolás menüpont alatt. Ezen belül az Igazolás felületre kell kattintani, majd az Igazolás létrehozására. Be kell állítani azt, hogy mely időszakban történt a mérés (kezdete, vége), utána indítható a létrehozás. Az időszak beállításánál, kérjük, ügyeljen arra, hogy a rendszer UTC időt kér, mely nyári időszámítás idején kettő, téli időszámításkor egy órával eltér a helyi időtől. Pl., ha nyári időszámítás idején történt a mérés helyi idő szerint 10 és 11 óra között, akkor az UTC idő szerint 8 és 9 órát jelent, tehát ezt az időszakot kell beállítani.
    Az elkészített igazolás PDF formátumban letölthető és a leadandó munkához mellékelhető.
    Utólagos adatszolgáltatással kapcsolatos kérdések
    A valódi állomások észleléseit tartalmazó RINEX adatok, illetve a hálózati feldolgozásból származó virtuális RINEX adatok a gnssnet.hu honlapon keresztül a SZOLGÁLTATÁSOK, Utólagos adatszolgáltatás menüponton keresztül az ADATKÉRÉS (GNWEB) felületre kattintva érhetők el. A letöltés megkezdése előtt, kérjük, olvassák el a Felhasználói útmutatót. Az adakérési folyamat végén szükséges egyéni azonosító a regisztráció során megadott felhasználónév és jelszó.
    Nem kell újra regisztrálnia, de az utólagos adatok elérésére vonatkozó szerződést meg kell kötnie, amely a SAJÁT FIÓK Szerződések menüpontban kezdeményezhető! A rendszerhez történő csatlakozási díjat (12.000.- Ft+ÁFA) nem kell ismét megfizetnie. A szolgáltatás beállításának megtörténtéről e-maiben kap értesítést. Az adatletöltéshez szükséges felhasználónév és jelszó ugyanaz, mint a valós idejű korrekciók használatánál.
    Az adatletöltéshez Java Applet-et kell futtatnia, melyet mostanrá már csak az Internet Explorer böngésző támogat, illetve más böngészők korábbi változatai pl.: Mozilla Firefox v50.1.0, mely a következő helyről letölthető: https://www.softexia.com/windows/web-browsers/firefox-50 Kérjük, hogy ennek figyelembevételével végezzék el az adatkérést.
    Átalánydíjas szolgáltatással kapcsolatos kérdések
    A SAJÁT FIÓK-ban a szolgáltatást igénybe vevő felhasználónévnél az Előfizetés sorban található, hogy meddig tart és mennyi nap használható még fel az előfizetésből.
    A korrekciós szolgáltatás folyamatos az 50 km-en túli használatkor is, de ilyenkor a rendszer automatikusan percdíjasként rögzíti az 50 km-en túli használatot, és költsége is (kizárólag az 50 km-en túli használatnak) percdíjasként lesz számlázva.
    Számlázással kapcsolatos kérdések
    Minden hónap elején készítjük az előző havi használatok összesítését, továbbítjuk a pénzügyi osztályra, ahonnan a pénzügyi osztály kollégái postai úton küldik ki a számlát. Várhatóan a hónap közepén kézbesíti is azokat a Magyar Posta Zrt.
    Elképzelhető, hogy nettó 1000 Ft alatti volt a használat díja, amelyről nem küldünk számlát az adott hónapban, hanem a következő havi használathoz hozzáadjuk. Mindaddig nem postázzuk a számlát, míg el nem éri a nettó 1000 Ft-ot.
    A SAJÁT FIÓK Használat és igazolás menüpontnál megtalálhatók a csatlakozási idők havi bontásban.
    A megrendelések megtörténte után postázzuk a számlát átlagosan 1-2 héten belül.